הכלכלן הבכיר חושף לצופה הישראלי את האמת מאחורי החרדים העובדים

ארי וידר No Comments on הכלכלן הבכיר חושף לצופה הישראלי את האמת מאחורי החרדים העובדים
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשבועיים האחרונים הצליחה סדרת טלוויזיה דוקומנטרית על המצב הכלכלי והחברתי של מדינת ישראל, להפך לנושא מדובר מאד במגזר הכללי.

הסדרה, "מגש הכסף" שמה, שנוצרה על ידי דורון צברי ואמיר בן-דוד מורכבת משלושה פרקים: הפרק הראשון מועבר על ידי גיא רולניק, הפרק השני על ידי ירון זליכה והפרק השלישי על ידי דני גוטווין.

בסדרה מועברים לצופים מעין "שיעורים" בכלכלה הישראלית, ע"י מי שמשמשים ככלכלנים בכירים ביותר במשק הישראלי, והם מנסים להסיר את הלוט מעל האפילה הכלכלית בהם שרויים רוב אזרחי ישראל. בדרך פשוטה ויצירתית הם מפרטים את מבנה חוסר התחרותיות בשוק הישראלי ואת האחריות של המדינה למצב האומלל של האזרחים שעובדים קשה ועדיין לא מצליחים להרים את ראשם ולהתייצב כלכלית.

לסדרה נחשפו למעלה ממיליון ישראלים בתוך שבועיים, וההערכות הן שיש לה חלק ניכר בהפגנות ההמוניות שהתקיימו אמש (מוצ"ש) נגד מתווה הגז. בפרק השני של הסדרה מופיע החשב הכללי באוצר לשעבר, ירון זליכה, ומוכיח את אחד השקרים הנפוצים ביותר בעשורים האחרונים.

"אומרים לנו שישראל ענייה בגלל הערבים והחרדים" אומר שם זליכה, מי שכיהן כחשב הכללי במשרד האוצר, והוא מסביר "בגלל שלא עובדים הם עניים בגלל זה אנחנו נותנים להם סובסידות, אבל הנתון הזה הוא שקרי" אומר האיש שישב על השיבר של המדינה.

והוא מוכיח בנתונים. לדבריו בשנת 2005 עבדו 328 חרדים, ובשנת 2011, שש שנים בלבד אחר כך כבר היו בשוק העבודה 424 אלף חרדים – גידול של כמאה אלף איש. לטענתו "שיעורי העוני רק גדלו ולא ירדו", וזה מביא אותו למסקנה כי "עבודה לא מחלצת מעוני בישראל".

גם איש הכלכלה ד"ר איציק ספורטא מצטרף ואומר למצלמות "בישראל גם עובדים וגם נשארים עניים" וכך למעשה חושפים בסרט את התרמית שמובילה חלק ניכר מההסתה נגד הציבור החרדי.



0 תגובות